Nestlé neden CEO’sunu değiştiriyor?
Dünyanın en büyük gıda şirketi Nestlé, CEO Mark Schneider’in ayrılmasıyla önemli bir liderlik değişikliği duyurdu. 2017’den beri görevde olan ve şirketi COVID-19 pandemisi boyunca yöneten Schneider, şirketin satış büyümesi ve inovasyon hızı konusundaki endişeler nedeniyle yerini başkasına bıraktı.
Görev süresi boyunca Schneider, Nestlé’nin yönetim kurulunu yeni bir coğrafi yapıyla uyumlu hale getirerek tarihi bir yeniden yapılanmaya öncülük etti. Tüm sektörü etkileyen tedarik zinciri zorluklarına rağmen Schneider, Nestlé’nin faaliyet kar marjını %16,5’ten %17,3’e yükseltmeyi başardı. Bu performans, 2023’e kadar geçen yedi yıl boyunca faaliyet kar marjı büyümesini sürdüremeyen rakiplerinden daha iyiydi.
Ancak Nestlé yönetim kurulu, şirketin zayıf satış büyümesi ve ürün geliştirmeye yeterince yatırım yapılmadığı algısı konusunda giderek artan bir endişe duyuyordu. Bu sorunlar, 2022 başındaki zirvesinden bu yana yaklaşık %30 düşen Nestlé hisselerindeki düşüşle daha da belirgin hale geldi. Schneider’in liderliği altında şirket hissesi 129,5 İsviçre Frangı (152,73 dolar) ile rekor seviyeye ulaşmıştı, ancak son dönemde şirketin kaderi tersine döndü.
Şirket, bazılarının tüketicileri yabancılaştırdığına inandığı fiyatlandırma stratejileri nedeniyle eleştirildi ve bu durum pandemi sırasında kazanılan ivmenin kaybedilmesine katkıda bulundu. Barclays’in analiz ettiği Nielsen verilerine göre, Nestlé’nin süpermarketlerdeki pazar payı Avrupa’da sert bir düşüş yaşarken ABD’de de zarar gördü.
Schneider, Temmuz ayındaki son sonuç açıklama toplantısında, 2022’deki tedarik zinciri kısıtlamalarının şirketin inovasyona odaklanmasını etkilediğini ve bunun istemeden de olsa özel markalı ürünlere avantaj sağlamış olabileceğini kabul etti.
Bu, daha önce özel markalı ürünlerin rekabetinden kaynaklanan tehdidi küçümseyen tutumundan bir değişiklik anlamına geliyordu.
Nestlé’de 40 yıllık deneyime sahip Laurent Freixe, CEO olarak görevi devraldı. Şirket içinde pazarlama geçmişine sahip olan Freixe, satın almalardan ziyade organik büyümeye öncelik vereceğini taahhüt etti. Freixe’in geniş deneyimi ve sektördeki ağının, Nestlé’yi pazar payını geri kazanmaya ve ürün yelpazesini yenilemeye yönlendirmesi bekleniyor.
Bu makaleye Reuters katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.